Sendiri Menyepi

Sendiri menyepi tenggelam dalam renungan
Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan
Perlahan ku cari mengapa diriku hampa
Mungkin ada salah mungkin ku tersesat mungkin dan mungkin lagi
Ohh Tuhan aku merasa sendiri menyepi
Ingin ku menangis menyesali diri mengapa terjadi
Sampai kapan ku begini resah tak bertepi
Kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala benderang di hidupku
(Sendiri menyepi,Edcoustik)
Lagu yang menggugah aku untuk menyepi dan selalu bermuhasabah atas keresahan dan kegelisahanku tentang dosa-dosaku yang telah ku perbuat hingga terasa hampa hidup ini.
Apa pantaskah syurga untukku? Akupun belum berbuat apa apa untuk mendapatkan syurgaNya. Tetapi selalu dosa dan maksiat yang kulakukan. Sedangkan aku sangat takut dengan siksamu,tak sanggup sungguh tak sanggup aku di NerakaMu.
Ya Rabb,berilah cahayaMu dalam setiap aktifitas hamba hingga menjadi ahli syurga,
Ya Illahi berilah hamba khusnul khotimah pada akhir hidupku dan lindunginlah hamba dari api neraka dan siksaMu. )T_T(

By :
Tian Cahyadi
Bandar Lampung 1 Juli 2014

Yang ingin selalu mencintaMu ya Rabb sampai akhir hayatku.

Komentar

Postingan Populer